Veebruar 2024 Centennial Hotell Tallinn (Endla t 15) õpperuum Motivatsioon
Eesmärk: Õpetada osavõtjaid orienteeruma  laste vaimse arengu toetamise
võimalustes, kasutama  sobivaid  meetodeid ja võtteid nii tava-  kui ka arenguliste erivajadustega laste tajude ja mõtlemise  arendamisel.

Osalema on oodatud:  Lasteaedade  tava- ja erirühmade õpetajad, pedagoogid, tugiisikud ja teised  haridustöötajad, kes töötavad eelkooliealiste lastega.

Tajude arendamise üldised ülesanded on järgmised:

Loengus osalejad saavad ülevaate tunnetustegevuse esimese astme  tajude arengust. Kirjeldatakse lisatuge vajavate laste tajude arengu iseärasusi. Pikemalt peatutakse tajude arendustööl, mille käigus tutvustatakse vastava töö ülesandeid, ülesande esitamise etappe ning last abistavaid võtteid. Järgnevalt  tutvustatakse  tööd  erinevate tajuskaalade (suurus-, vormi-, värvus-, tervik-, aja-, ruumi- jne.) kujundamisel/arendamisel.
Eelnevat tööd illustreerib sellekohane õppefilm.
Õppepäeva teises osas räägitakse tunnetustegevuse kõrgema astme  ehk  mõtlemise arengust koolieelses eas, sh. lisatuge vajavatel lastel. Kuulajad saavad ülevaate kolme mõtlemise põhivormi (kaemuslik-tegevuslik, kaemuslik-kujundiline ja verbaalne mõtlemine) eripäradest, omavahelistest seostest ning ülesannetest, mille abil arengut toetada.

Loengu kava:
1. Tunnetustegevuse  astmed (tajud  ja mõtlemine)
2. Juhtivate tegevuste ja tunnetustegevuse seostest
3. Lapse taju iseärasustest.
4. Lisatuge vajavate laste tajude arengu spetsiifika.
5. Põhilised ülesanded tajude arendustöös.
6. Tajuliigid ja vastav arendustöö
7. Mõtlemise olemus ja areng.
8. Ülevaade kaemuslik-tegevusliku, kaemuslik-kujundilise ja verbaalse  mõtlemise arengut toetavatest ülesannetest
9. Tunnetustegevuse rollist kõne arengu baasina.

Õpiväljundid

Õppijad saavad teoreetilise ülevaate tunnetustegevuse  astmete arengust ja selle eripäradest, mille  tulemusel on neil kergem märgata ja eristada lisatuge vajavaid lapsi. Loengu käigus kogutud  praktilistele soovituste toel on õpetajad suutelised toetama mistahes arenguastmel oleva lapse tajude ja mõtlemise arengut. Seoses sellega saavad   nad toetada ka kõnetute ja eakohasest  madalama kõne tasemega laste kõne tulekut ja arengut.

Õppepäeva kestus:  8 akadeemilist tundi

Koolitaja: ÜLLE  KUUSIK – Magister artium eripedagoogikas 2004; logopeed, tase 8; eripedagoog, tase 8.  (OÜ Arengupusle)

Kohvipausid ja lõunaeine

11.30-11.45 kohvipaus
13.15-13.45 lõunaeine
15.15-15.30 sirutuspaus väikese ampsuga