29. novembril 2024 Centennial Hotell Tallinna konverentsikesuse õpperuumis Motivatsioon, Endla t 15 TALLINNi
Eesmärk: Anda osavõtjale teoreetiline ülevaade sellest, mis on loovteraapiad ning kuidas on võimalik lasteaia või kooli õpetajal igapäevaselt erinevate loovteraapia tehnikatega toetada lapse funktsionaalseid võimeid, sotsiaalseid oskusi, kohanemist, toimetulekut, loovust ja vaimset tervist Osalema on oodatud: Lasteaedade ja koolide tava- ja erirühmade õpetajad, pedagoogid, tugiisikud ja teised haridustöötajad, kes töötavad eelkooliealiste ja algklasside lastega. Loeng – praktikumi õpiväljundid Loeng-praktikumi vormis koolituselt saavad osalejad ülevaate, mis on loovteraapiad ja kuidas loovterapeudid töötavad haridusasutustes. Lisaks saavad teada kuidas eetilisi piire ületamata on võimalik õpetajatel igapäevaselt rakendada erinevaid loovteraapia tehnikaid (kunsti, muusikat, liikumist ja draamat) toetamaks laste üldist arengut ja vaimset tervist ning on valmis seda ka ise rakendama. Kuna koolitaja ise rakendab oma töös peamiselt kunstiteraapia meetodeid ja tehnikaid, siis kooitus on ka kaalult rohkem kunstiteraapia tehnikatele kaldu, kuid on ka integreeritud muusika- , draama ning tantsu- ja liikumisteraapia tehnikaid. Õppepäeva kestus: 8 akadeemilist tundi Koolitaja: Kai-Liis Gramakovski Msc Terviseteaduste magister (kunstiteraapia) Viimsi Teraapiakeskuse loovterapeut Õppekava: 10.00-11.30 Sissejuhatus. Tutvumine ja praktiline töö. Loeng: Mis on loovteraapia ja loovteraapia haridusasutuses? 11.30-11.45 Kohvipaus 11.45-13.15 Lapse loovus ja eneseväljendus kunsti kaudu. Praktiline töö 13.15-13.45 Lôunaeine 13.45-15.15 Ärgitavad ja kontakti loomise harjutused liikumis- ja tantsuteraapiast Kunstiteraapia tehnikad ja kuidas erinevad kunstiteraapia tehnikad ja meetodid toetavad lapse funktsionaalseid võimeid, sotsiaalseid oskusi, kohanemist, toimetulekut, loovust ja vaimset tervist. Praktiline grupitöö 15.15-15.30 Sirutuspaus 15.30-16.15 Ärgitavad ja kontakti loomise harjutused muusikateraapiast. Praktiline töö 16.15-17.00 Kokkuvôte Tagasiside ja lõpuringiv