2025

  • 13.-14.11. ja o4.-05.12.2025 kl 10-17.00 Centennial Hotell Tallinnas (Endla t 15 TALLINN) Koolitaja: ÜLLE  KUUSIK - Magister artium eripedagoogikas 2004; logopeed, tase 8; eripedagoog, tase 8.  (OÜ Arengupusle) Maht: 32 akad t Õppetöövormid: loeng, lapsega läbiviidava hindamistegevuse analüüs (filmi vaatlus ja hindamine). Õppetöö sisu:
    1. Strebeleva pedagoogilis-psühholoogilise hindamissüsteemi olemus ja teoreetiline alus.
    2. Tutvumine 2-3a.; 3-4a; 4-5a.; 5-6a; ja 6-7a lapse arengunäitajate, hindamisskaalade ja hindamisega.
    3. Hindamistulemuste interpreteerimine ja kasutamine: arenguvestlused, lapsele individuaalse arenduskava ja/või iseloomustuse koostamine ning koolivalmiduskaardi täitmine.
    Ajaline kava:  
     AllteemaToimumise aegMaht
    1.J. Strebeleva hindamissüsteemi olemus ja teoreetiline alus13.11.2025    8 akad t
    2.Hindamistulemuste interpreteerimine ja kasutamine14.11.20252 akad t
    3.2-3aastase lapse areng ja selle hindamine14.11.20256 akad t
    4.3-4aastase lapse areng ja hindamine04.12.20254 akad t
    5.4-5aastase lapse areng ja  hindamine04.12.20254 akad t
    6.5-6aastase lapse areng, selle hindamine05.12.20254 akad t
    7.Koolivalmiduse näitajad ja hindamine05.12.20254 akad t
      Kokku:32 akad t
      Oodatavad tulemused: Kursusel osalejad märkavad lapse arengu hälbimist eakohasest ning suudavad hinnata mahajäämuse olemust ning ulatust. Õppijad suudavad määratleda lapse reaalse arengutaseme erinevates valdkondades (tajud, mõtlemine, rollimäng ja joonistamine, kõne, keskendumisvõime, käe funktsionaalne seisund jm.) ning sellele toetudes planeerida edasist õpi- ja kasvatustegevust.
  • 13.-14.11. ja o4.-05.12.2025 kl 10-17.00 Centennial Hotell Tallinnas (Endla t 15 TALLINN) Koolitaja: ÜLLE  KUUSIK – Magister artium eripedagoogikas 2004; logopeed, tase 8; eripedagoog, tase 8.  (OÜ Arengupusle) Maht: 32 akad t Õppetöövormid: loeng, lapsega läbiviidava hindamistegevuse analüüs (filmi vaatlus ja hindamine). Õppetöö sisu:
    1. Strebeleva pedagoogilis-psühholoogilise hindamissüsteemi olemus ja teoreetiline alus.
    2. Tutvumine 2-3a.; 3-4a; 4-5a.; 5-6a; ja 6-7a lapse arengunäitajate, hindamisskaalade ja hindamisega.
    3. Hindamistulemuste interpreteerimine ja kasutamine: arenguvestlused, lapsele individuaalse arenduskava ja/või iseloomustuse koostamine ning koolivalmiduskaardi täitmine.
    Ajaline kava:  
     AllteemaToimumise aegMaht
    1.J. Strebeleva hindamissüsteemi olemus ja teoreetiline alus13.11.2025    8 akad t
    2.Hindamistulemuste interpreteerimine ja kasutamine14.11.20252 akad t
    3.2-3aastase lapse areng ja selle hindamine14.11.20256 akad t
    4.3-4aastase lapse areng ja hindamine04.12.20254 akad t
    5.4-5aastase lapse areng ja  hindamine04.12.20254 akad t
    6.5-6aastase lapse areng, selle hindamine05.12.20254 akad t
    7.Koolivalmiduse näitajad ja hindamine05.12.20254 akad t
      Kokku:32 akad t
      Oodatavad tulemused: Kursusel osalejad märkavad lapse arengu hälbimist eakohasest ning suudavad hinnata mahajäämuse olemust ning ulatust. Õppijad suudavad määratleda lapse reaalse arengutaseme erinevates valdkondades (tajud, mõtlemine, rollimäng ja joonistamine, kõne, keskendumisvõime, käe funktsionaalne seisund jm.) ning sellele toetudes planeerida edasist õpi- ja kasvatustegevust.
  •   10.-11.04. ja 15.-16.05.2025 kl 10-17.00 Centennial Hotell Tallinnas (Endla t 15 TALLINN) Koolitaja: ÜLLE  KUUSIK - Magister artium eripedagoogikas 2004; logopeed, tase 8; eripedagoog, tase 8.  (OÜ Arengupusle) Maht: 32 akad t Õppetöövormid: loeng, lapsega läbiviidava hindamistegevuse analüüs (filmi vaatlus ja hindamine). Õppetöö sisu:
    1. Strebeleva pedagoogilis-psühholoogilise hindamissüsteemi olemus ja teoreetiline alus.
    2. Tutvumine 2-3a.; 3-4a; 4-5a.; 5-6a; ja 6-7a lapse arengunäitajate, hindamisskaalade ja hindamisega.
    3. Hindamistulemuste interpreteerimine ja kasutamine: arenguvestlused, lapsele individuaalse arenduskava ja/või iseloomustuse koostamine ning koolivalmiduskaardi täitmine.
    Ajaline kava:  
     AllteemaToimumise aegMaht
    1.J. Strebeleva hindamissüsteemi olemus ja teoreetiline alus10.04.2025    8 akad t
    2.Hindamistulemuste interpreteerimine ja kasutamine11.04.20252 akad t
    3.2-3aastase lapse areng ja selle hindamine11.04.20256 akad t
    4.3-4aastase lapse areng ja hindamine15.05.20254 akad t
    5.4-5aastase lapse areng ja  hindamine15.05.20254 akad t
    6.5-6aastase lapse areng, selle hindamine16.05.20254 akad t
    7.Koolivalmiduse näitajad ja hindamine16.05.20254 akad t
      Kokku:32 akad t
      Oodatavad tulemused: Kursusel osalejad märkavad lapse arengu hälbimist eakohasest ning suudavad hinnata mahajäämuse olemust ning ulatust. Õppijad suudavad määratleda lapse reaalse arengutaseme erinevates valdkondades (tajud, mõtlemine, rollimäng ja joonistamine, kõne, keskendumisvõime, käe funktsionaalne seisund jm.) ning sellele toetudes planeerida edasist õpi- ja kasvatustegevust. Kohvipausid kl 11.30-11.45 ja 15.15-15.30, lõuna 13.15-13.45
  • Õppepäev toimub DT meetodil 24.01.2025 kell 10.00 – 17.00.

    Teema: Draamateraapia rakendamine neile, kes töötavad lastega, noortega, koolides, erinevates laste- ja noorte asutustes, teevad klienditööd.

    Eesmärk: Tutvustada draamateraapia tehnikaid ja rakendamise võimalusi, arendada õppija loovust ja isikupära, arendada osaleja julgust, mängulisust ja empaatilisust.

    Õppepäeva sisu: Fookus on spontaansusel, kogemuslikkusel, mängulisusel, rollimängudel, mitteverbaalsusel ja koostegemisel.

    Õppevormiks on miniloeng, praktilised harjutused, arutelud, iseseisvad tööd. Hetke unikaalsus ja kordumatus. Võimalus vaadata enesesse.

    Varasem kokkupuude draamateraapiaga ei ole vajalik.

    Koolitaja: Heli Preismann on Tallinna Ülikooli terviseteaduste magistrikraadiga MSc kunstiterapeut (kutsetunnistusega). Töötab kunstiterapeudina rehabilitatsiooni meeskonnas, on rajanud oma loovstuudio ja eravastuvõtu (www.lauliloovstuudio.ee). Töötanud „Loovteraapiate alused“ lektorina Lääne-Viru Rakenduskõrgkoolis. TÕN raames 2015 a. on tunnustatud maakonna aasta koolitaja tiitliga.

  • Head uut kooliaastat!

    1. sepember 2025
      Iga inimene peab õppima ja harjutama seda, milles ta tahab saavutada täiust. (Sokrates)
  • 17. oktoobril 2025  Centennial Hotell Tallinna konverentsikesuse õpperuumis Motivatsioon, Endla t 15 TALLINN[i] Eesmärk: Anda osavõtjale teoreetiline ülevaade sellest, mis on loovteraapiad ning kuidas on võimalik  lasteaia või kooli õpetajal igapäevaselt erinevate loovteraapia tehnikatega toetada lapse funktsionaalseid võimeid, sotsiaalseid oskusi, kohanemist, toimetulekut, loovust ja vaimset tervist Osalema on oodatud: Lasteaedade ja koolide  tava- ja erirühmade õpetajad, pedagoogid, tugiisikud ja teised  haridustöötajad, kes töötavad eelkooliealiste ja algklasside lastega. Loeng – praktikumi õpiväljundid Loeng-praktikumi vormis koolituselt saavad osalejad ülevaate, mis on loovteraapiad ja kuidas loovterapeudid töötavad haridusasutustes. Lisaks saavad teada kuidas eetilisi piire ületamata on võimalik õpetajatel igapäevaselt rakendada  erinevaid loovteraapia tehnikaid  (kunsti, muusikat, liikumist ja draamat) toetamaks laste üldist arengut ja vaimset tervist ning on valmis seda ka ise rakendama. Kuna koolitaja ise rakendab oma töös peamiselt kunstiteraapia meetodeid ja tehnikaid, siis koolitus on ka kaalult rohkem kunstiteraapia tehnikatele kaldu, kuid on ka integreeritud muusika- , draama ning tantsu- ja liikumisteraapia tehnikaid. Õppepäeva kestus:  8 akadeemilist tundi Koolitaja:  Kai-Liis Gramakovski Msc Terviseteaduste magister (kunstiteraapia)  Viimsi Teraapiakeskuse loovterapeut Õppekava: 10.00-11.30 Sissejuhatus. Tutvumine ja praktiline töö. Loeng: Mis on loovteraapia ja loovteraapia haridusasutuses? 11.30-11.45 Kohvipaus 11.45-13.15 Lapse loovus ja eneseväljendus kunsti kaudu. Praktiline töö 13.15-13.45 Lôunaeine 13.45-15.15 Ärgitavad ja kontakti loomise harjutused liikumis- ja tantsuteraapiast. Kunstiteraapia tehnikad ja kuidas erinevad kunstiteraapia tehnikad ja meetodid toetavad lapse funktsionaalseid võimeid, sotsiaalseid oskusi, kohanemist, toimetulekut, loovust ja vaimset tervist. Praktiline grupitöö; 15.15-15.30 Sirutuspaus 15.30-16.15 Ärgitavad ja kontakti loomise harjutused muusikateraapiast. Praktiline töö 16.15-17.00 Kokkuvôte. Tagasiside ja lõpuring [i]            
  • 23. mail 2025 Centennial Hotell Tallinna konverentsikesuse õpperuumis Motivatsioon, Endla t 15 TALLINNi

    Eesmärk: Anda osavõtjale teoreetiline ülevaade sellest, mis on loovteraapiad ning kuidas on võimalik lasteaia või kooli õpetajal igapäevaselt erinevate loovteraapia tehnikatega toetada lapse funktsionaalseid võimeid, sotsiaalseid oskusi, kohanemist, toimetulekut, loovust ja vaimset tervist Osalema on oodatud: Lasteaedade ja koolide tava- ja erirühmade õpetajad, pedagoogid, tugiisikud ja teised haridustöötajad, kes töötavad eelkooliealiste ja algklasside lastega. Loeng – praktikumi õpiväljundid Loeng-praktikumi vormis koolituselt saavad osalejad ülevaate, mis on loovteraapiad ja kuidas loovterapeudid töötavad haridusasutustes. Lisaks saavad teada kuidas eetilisi piire ületamata on võimalik õpetajatel igapäevaselt rakendada erinevaid loovteraapia tehnikaid (kunsti, muusikat, liikumist ja draamat) toetamaks laste üldist arengut ja vaimset tervist ning on valmis seda ka ise rakendama. Kuna koolitaja ise rakendab oma töös peamiselt kunstiteraapia meetodeid ja tehnikaid, siis kooitus on ka kaalult rohkem kunstiteraapia tehnikatele kaldu, kuid on ka integreeritud muusika- , draama ning tantsu- ja liikumisteraapia tehnikaid. Õppepäeva kestus: 8 akadeemilist tundi Koolitaja: Kai-Liis Gramakovski Msc Terviseteaduste magister (kunstiteraapia) Viimsi Teraapiakeskuse loovterapeut Õppekava: 10.00-11.30 Sissejuhatus. Tutvumine ja praktiline töö. Loeng: Mis on loovteraapia ja loovteraapia haridusasutuses? 11.30-11.45 Kohvipaus 11.45-13.15 Lapse loovus ja eneseväljendus kunsti kaudu. Praktiline töö 13.15-13.45 Lôunaeine 13.45-15.15 Ärgitavad ja kontakti loomise harjutused liikumis- ja tantsuteraapiast Kunstiteraapia tehnikad ja kuidas erinevad kunstiteraapia tehnikad ja meetodid toetavad lapse funktsionaalseid võimeid, sotsiaalseid oskusi, kohanemist, toimetulekut, loovust ja vaimset tervist. Praktiline grupitöö 15.15-15.30 Sirutuspaus 15.30-16.15 Ärgitavad ja kontakti loomise harjutused muusikateraapiast. Praktiline töö 16.15-17.00 Kokkuvôte Tagasiside ja lõpuring

    iv

  • 28. märtsil 2024 Centennial Hotell Tallinna konverentsikesuse õpperuumis Motivatsioon, Endla t 15 TALLINN

    KOOLITUSE EESMÄRK: Koolituse eesmärk on õpetada osalejaid märkama laste muret läbi nende kunstitööde.

    SIHTGRUPP: Koolitusele on oodatud kõik lastega töötavad spetsialistid (lastekaitsetöötajad, õpetajad, sotsiaalpedagoogid, eripedagoogid, laste psühholoogid, meditsiinitöötajad, tugiisikud, noorsoopolitsei töötajad, noortekeskuse töötajad jt.)

    KOOLITUSE SISU Koolitusel saab vastuse järgmistele küsimustele:

    • Kuidas kasutada laste joonistusi abivahendina, et lapsi paremini mõista?

    • Kuidas kujutav joonistamine algab ja areneb?

    • Kuidas kasutada joonistamist peegeldavaid tehnikaid ning kas see saab olla lapsele abiks?

    • Kuidas analüüsida lapse joonistust?

    • Kuidas analüüsida perepilte ja pereliikmete omavahelist suhtlemist?

    • Millest räägivad värvid laste piltidel?

    • Millised on puudega laste joonistused ning kuidas neid arendada ja toetada?

    • Kuidas märgata joonistusel laste emotsionaalseid probleeme?

    • Millised on peamised sümbolid laste joonistusel ja mis on nende tähendus?

    • Millist infot lapse kohta sisaldavad koostöös valminud joonistused?

    ÕPIVÄLJUNDID: Koolituse läbinu omab ülevaadet peamistest lapse kunstitöö analüüsi tehnikatest. Õpib märkama olulisemaid sümboleid laste joonistustel ja teab nende tähendust.

    KOOLITAJA: Helen Tartes on laste, noorte ja täiskasvanute psühhoanalüütik,psühhoanalüütiline psühhoterapeut ja kunstiterapeut.  Kunstiteraapiaid on ta rakendanud oma töös laste ja noortega juba alates 2001. aastast –töötades nii haridusasutustes kui ka rehabilitatsiooni- ja taastusravi meeskonnas psühholoog-kunstiterapeudina. Alates aastast 2011 omab Helen enda eravastuvõttu, kus teeb koostööd Ohvriabi ja Lastemajaga.

    Helen Tartes on välja andnud raamatud “Kunst abiks lapse ja noore mõistmisel Kunstiteraapia põhimõtted abiks lapsevanemale ja lastega töötavale spetsialistile”, „Minu ema on ingel“ (raamat ema leinavale lapsele) ja „Mida isa vajab“(raamat isadest ja isade olulisusest) ning koos kunstiterapeut Victoria Scottiga ilmus tal 2023. aasta lõpus raamat”Kunstiteraapia, sissejuhatusest praktikani”.

    Aastal 2021 tunnustati Helenit Eesti presidendi ja õiguskantsleri poolt „Muutuste Looja” tiitliga, kuna on aastaid aidanud väärkoheldud lastel   toime tulla psühholoogilise ja füüsilise traumaga.

    11.30-11.45 kohvipaus 13.15-13.45 lõunaeine 15.15-15.30 sirutuspaus

  • 28.02. 2025 kl 10-17.00 Centennial Hotell Tallinnas (Endla t 15 TALLINN) Koolitaja: ÜLLE KUUSIK - Magister artium eripedagoogikas 2004; logopeed, tase 8; eripedagoog, tase 8. (OÜ Arengupusle) Kestus: 8 akadeemilist tundi Eesmärk: Õppijad:
    • mõistavad rollimängu osa lapse igakülgsel arendamisel;
    • oskavad hinnata lapse mänguoskuse taset ja selle vastavust eakohasele arengule;
    • teavad rollimängu õpetamise põhistrateegiaid.
    Allteemad:
    1. Lühiülevaaade erinevatest mänguteooriatest.
    2. Mängude liigid.
    3. Rollimängu seosest lapse lähima sotsiaalse arengukeskkonnaga.
    4. Rollimängu tähtsusest lapse arengus.
    5. Rollimängu arengu etapid.
    6. Miks eesti laste mänguoskused on vähenenud?
    7. Vajalikud tingimused rollimängu tekkeks ja arenguks.
    8. Mänguasjad
    9. Rollimänguõpetus.
    Tulemused Kursusel osalenud mõistavad rollimängu tähtsust lapse arengus. Nad oskavad hinnata oma rühma laste rollimänguoskusi ning sellest tulenevalt planeerida vastavat õpetust rühmas. Saadud teadmised on rakendatavad ka individuaalsete õppekavade koostamisel. Eelneva töö tulemusel peaksid paranema laste sotsiaalse käitumise oskused. Kirjandus
    1. Ü. Kuusik. Rollimäng koolieelses eas. Haridus 1-2 .2006. Lk. 40 – 42.
    2. Ü. Kuusik. Söö-söö nukuke! (lk. 16 – 18)
    Mina olen ema (lk. 47 – 48) Rollid elus ja mängus (lk. 66 – 68) Osav mängija (lk. 89 – 90). Väikelaps. (Kuidas kasvab ja areneb 1-5a.) Pere ja Kodu erväljaanne. AS Ajakirjade Kirjastus. 2005.
  •   Õppepäev toimub 31.10.2025 kell 10.00 – 17.00. Centennial Hotell Tallinna konverentsikesuse õpperuumis Motivatsioon, Endla t 15 TALLINN KOOLITUSE EESMÄRK: Koolituse eesmärk on õpetada osalejaid märkama autistlike laste eripärasid, õpetada ennetama ja leevendama käitumisprobleeme ning arendama nende kõne ja suhtlemisoskust. SIHTGRUPP: Koolitusele on oodatud kõik lastega töötavad spetsialistid (lastekaitsetöötajad, õpetajad, sotsiaalpedagoogid, eripedagoogid, laste psühholoogid, meditsiinitöötajad, tugiisikud jt.) Loengu sisu I osas: 1.   Antakse lühiülevaade autismispektri häirega koolieelikute iseärasustest; 2.   Seejärel keskendutakse nende põhiprobleemile – sotsiaalse arengu maha jäämusele; 3.   Räägitakse  sotsiaalse kontakti loomise raskustest ja võtetest autistliku  lapsega; 4.   Antakse ülevaade verbaalse kõne arengu toetamisest. II osas: 1.Keskendutakse autistlike laste käitumise omapäradele ja sotsiaalsete oskuste kujundamise võimalustele. Õpiväljundid: Loengus osalejad teavad ja katsetavad erinevaid võtteid sotsiaalse kontakti saamiseks autismispektri häirega lastega. Nad on suutelised välja selgitama, milliseid sotsiaalseid oskusi laps ei valda ja sellest tulenevalt neid kujundama. Õppijad omavad esmaseid oskusi kõnetu või vähese kõnega autistliku lapse kõne arengu toetamiseks. Õppepäeva kestus:  8 akadeemilist tundi Koolitaja: ÜLLE  KUUSIK - Magister artium eripedagoogikas 2004; logopeed, tase 8; eripedagoog, tase 8.  (OÜ Arengupusle)  
  • 26. septembril 2025 kl 10-17 Eesmärk: Õpetada osavõtjaid orienteeruma  laste vaimse arengu toetamise võimalustes, kasutama  sobivaid  meetodeid ja võtteid nii tava-  kui ka arenguliste erivajadustega laste tajude ja mõtlemise  arendamisel. Osalema on oodatud:  Lasteaedade  tava- ja erirühmade õpetajad, pedagoogid, tugiisikud ja teised  haridustöötajad, kes töötavad eelkooliealiste lastega. Tajude arendamise üldised ülesanded on järgmised: Loengus osalejad saavad ülevaate tunnetustegevuse esimese astme  tajude arengust. Kirjeldatakse lisatuge vajavate laste tajude arengu iseärasusi. Pikemalt peatutakse tajude arendustööl, mille käigus tutvustatakse vastava töö ülesandeid, ülesande esitamise etappe ning last abistavaid võtteid. Järgnevalt  tutvustatakse  tööd  erinevate tajuskaalade (suurus-, vormi-, värvus-, tervik-, aja-, ruumi- jne.) kujundamisel/arendamisel. Eelnevat tööd illustreerib sellekohane õppefilm. Õppepäeva teises osas räägitakse tunnetustegevuse kõrgema astme  ehk  mõtlemise arengust koolieelses eas, sh. lisatuge vajavatel lastel. Kuulajad saavad ülevaate kolme mõtlemise põhivormi (kaemuslik-tegevuslik, kaemuslik-kujundiline ja verbaalne mõtlemine) eripäradest, omavahelistest seostest ning ülesannetest, mille abil arengut toetada. Loengu kava: 1. Tunnetustegevuse  astmed (tajud  ja mõtlemine) 2. Juhtivate tegevuste ja tunnetustegevuse seostest 3. Lapse taju iseärasustest. 4. Lisatuge vajavate laste tajude arengu spetsiifika. 5. Põhilised ülesanded tajude arendustöös. 6. Tajuliigid ja vastav arendustöö 7. Mõtlemise olemus ja areng. 8. Ülevaade kaemuslik-tegevusliku, kaemuslik-kujundilise ja verbaalse  mõtlemise arengut toetavatest ülesannetest 9. Tunnetustegevuse rollist kõne arengu baasina. Õpiväljundid Õppijad saavad teoreetilise ülevaate tunnetustegevuse  astmete arengust ja selle eripäradest, mille  tulemusel on neil kergem märgata ja eristada lisatuge vajavaid lapsi. Loengu käigus kogutud  praktilistele soovituste toel on õpetajad suutelised toetama mistahes arenguastmel oleva lapse tajude ja mõtlemise arengut. Seoses sellega saavad   nad toetada ka kõnetute ja eakohasest  madalama kõne tasemega laste kõne tulekut ja arengut. Õppepäeva kestus:  8 akadeemilist tundi Koolitaja: ÜLLE  KUUSIK - Magister artium eripedagoogikas 2004; logopeed, tase 8; eripedagoog, tase 8.  (OÜ Arengupusle)  
Go to Top